Digital annonsering

Vi hjälper dig med digitala annonser i Google Adwords och på Facebook. Fördelen med digitala annonser är att du bestämmer din egen budget, vilka sökord du vill använda för att synas samt vilken målgrupp du vill rikta dig till.

Google Adwords

Google AdWords är kanske idag det mest kostnadseffektiva sättet att annonsera online då du når potentiella kunder när de aktivt söker dig och har ett verkligt intresse för dina tjänster eller produkter. Istället för att skjuta spridda skurar med din annonsbudget träffar du ofta mitt i prick.

Hamna på Googles första sida med AdWords annonsering

Din annons syns när någon sökt på ett speciellt sökord. Om du t.ex har ett företag som säljer orientaliska mattor så anger du ”orientaliska mattor” som ditt sökord och när någon söker efter orientaliska mattor eller något liknande sökord syns din annons i sökresultaten bland de köpta länkarna på Googles förstasida för sökresultat. Du betalar bara om någon blir intresserad av just din annons och klickar på den. Den metoden kallas för ”Pay Per Click”. Hur mycket du betalar bestämmer du själv, men ju mer du betalar per klick, desto högre upp visas din annons.

Facebook

På Facebook hittar du också en välfungerande annonslösning. Facebook i Sverige har ungefär 5 miljoner aktiva användare och 50% av dom loggar in varje dag. När du annonserar på Facebook så kan du rikta dina annonser mot speciella Facebook-profiler. En Facebook-profil innehåller data sok ålder, plats, utbildning, civilstånd, intressen, favoritmusik och filmer och mycket mer. Många internetanvändare spenderar all tid på enbart Facebook så därför är det viktigt att du gör dig synlig där så du inte missar potentiella kunder!

Instagram

Nu kan du även annonsera på Instagram

LinkedIn

HTML5 annonser

Behöver du hjälp av oss med ditt nästa projekt?

Kontakta oss.